EUROTRIAL 2013

Oficiální fórum českého národního týmu OFF ROAD TRIAL - Eurotrial
Avatar uživatele

Autor tématu
mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Témata: 58
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:

EUROTRIAL 2013

Příspěvekod mára » Pá 21.09.2012, 10:06

Zdravím všechny závodníky a protože se přiblížil Eurotrial Meeting v Itálii (12.-14.10.2012) a proto, že Marty z osobních důvodů nemůže jet, prosím vás já o co nejrychlejší návrhy na témata k projednání na konferenci. Prosím, pokuste se mi to poslat ještě dnes, nebo tuto sobotu, Tommy Olsen to zpracovává v neděli do konečného programu. Omlouvám se za ten kalup, ale o tom, že Marty nebude moci jet (a toto si také organizovat) jsem se dozvěděl včera večer.
Dík

Avatar uživatele

Jarda Monty
Diskuzní Guru
Příspěvky: 465
Registrován: Po 14.09.2009, 20:21
Témata: 25

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod Jarda Monty » Pá 21.09.2012, 19:27

Zdar,navrhuji k projednání plánovanou změnu v rozměru trubek u ochranných rámů.Podle mne je tento krok blbost pro malá auta jako samec,vitara atd.Pokud je rám vyroben podle stávajících předpisů je pro tuto velikost aut (rozuměj do hmotnosti cca 1000 kg) naprosto dostatečný a praxí vyzkoušený.Souhlasím se zvýšením průměrů pro takové vydlabané ingoty jako je MB-G nebo Patrol a další otesánky.Podle mého názoru lze toto rozdělení v pravidlech (např.podle typu,nebo jinak) zvládnout bez problémů,když to jde např.u couvání.Přijde mi to jako buzerace a pár lidí je názoru že dlabou na Evropu a auta předělávat nebudou.Další postřeh se týka možnosti demontovat sedačku spolujezdce nebo její část (např.opěrku nebo opěradlo) v případě jízdy bez spolujezdce nebo tento krok zakázat- ve švajcu se jezdilo např.bez opěrek (Italové).Ještě něco k bezpečnosti-v rámech se komise rýpe,ale že jezdí v terénu auta bez oken a řidiči bez jakékoliv ochrany zraku to nezarazí nikoho.Minimálně jsou v nevýhodě jezdci s oknem kteří nechtějí riskovat zranění a bláto si rozpatlají stěrači. :D
Jinak mě možná bude zajímat co sebekriticky řeknou Švýcaři o tom chaosu co se jim povedlo zorganizovat.

Tolik ode mne,přeju hodně úspěchů v boji za naše zájmy a klidnou cestu......

Avatar uživatele

Autor tématu
mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Témata: 58
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod mára » Pá 21.09.2012, 20:29

OK, pošlu to jako body do programu.

Avatar uživatele

Marek Vodrážka
Diskuzní Guru
Příspěvky: 589
Registrován: Po 11.09.2006, 14:04
Témata: 49
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod Marek Vodrážka » Ne 23.09.2012, 12:55

Nazdárek

Mám akorát dvě připomínky k výfukům.

1. Letošní problém v Mku u kterého jsi byl přítomen, takže víš o co šlo a bylo by dobrý to vyprecizovat.

2. Druhá je taky k výfukům. Přijde mi zbytečné to měření hluku. Možná by nebylo špatný vyhodit z pravidel maximální hlučnost v M, PM a P. Přijde mi to jako zbytečná hovadina. Dokonce si myslím, že čím větší kravál, tím lepší pro diváka.

díky Mára

Avatar uživatele

Jarda Monty
Diskuzní Guru
Příspěvky: 465
Registrován: Po 14.09.2009, 20:21
Témata: 25

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod Jarda Monty » Ne 23.09.2012, 21:47

A když už měřit(což mi přijde taky ujeté) tak všem stejně a ne tak jak jsem byl svědkem já......


lukaszizkov
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 108
Registrován: Stř 12.08.2009, 23:54
Témata: 0
Auto: Jeep cherokee XJ

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod lukaszizkov » Po 24.09.2012, 8:00

Neměřit, každej závoďák musí bejt slyšet! :lol:


spitfair
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 65
Registrován: Stř 02.04.2008, 21:28
Témata: 0

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod spitfair » Stř 26.09.2012, 12:06

lukaszizkov » pon 24.09.2012, 8:00 napsal:Neměřit, každej závoďák musí bejt slyšet! :lol:

Bo s drátěnkama nejede.


lukaszizkov
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 108
Registrován: Stř 12.08.2009, 23:54
Témata: 0
Auto: Jeep cherokee XJ

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod lukaszizkov » Stř 26.09.2012, 20:40

spitfair » stř 26.09.2012, 12:06 napsal:
lukaszizkov » pon 24.09.2012, 8:00 napsal:Neměřit, každej závoďák musí bejt slyšet! :lol:

Bo s drátěnkama nejede.

Hele jede, ale dost blbě :lol:

Avatar uživatele

cucnak
Neuminitz
Příspěvky: 3350
Registrován: Čt 19.03.2009, 22:45
Témata: 5
Auto: Jeep Grand Cherokee ZG 4.0 i6 r.v.1996-LPG

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod cucnak » Stř 26.09.2012, 20:47

Jarda Monty » ned 23.09.2012, 21:47 napsal:A když už měřit(což mi přijde taky ujeté) tak všem stejně a ne tak jak jsem byl svědkem já......

v mereni hladin zvuku nejsem "kovan", ale pokud by to melo byt podkladem pro nejaky srovnani, tak jedine certifikovanym ("cejchovanym") pristrojem (jehoz cena zrejme presahne cenu vsech prihlasenych aut) a jedine dle metodiky popsane v CSN.
hladiny hluku nejsou linearni funkce, tudiz rozdil byt jen 1dB(A) je sakra rozdil! navic regulerni mereni ovlivnuje spousta faktoru: vzdalenost, smer, hlukove pozadi....apod.
El ingenioso hidalgo Don Quixote de la Mancha

Avatar uživatele

Autor tématu
mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Témata: 58
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod mára » Čt 27.09.2012, 10:19

Za sebe můžu také říci - NEMĚŘIT! Už jenom proto, že způsob měření hluku závodních aut je popsán ve FIA předpisech a požaduje nastavení nějakých cca 3500 ot/min, ale v těchto otáčkách bez záběru většina aut neměla problém, ale při výjezdech (speciálně jeden Němec) mi vyskakovaly plomby ze zubů, jaký to byl kravál. Komisař mu strhl pásku a poslal ho na opakované přeměření hluku a co myslíte? Prošel! protože to do kopce točil v plném záběru klidně 6000 ot/min. Proto neměřit!

Avatar uživatele

negha
Inventář fóra
Příspěvky: 2346
Registrován: Pá 02.11.2007, 13:33
Témata: 13
Auto: Suzuki Samurai Cabrio 1992
Místo/Bydliště: praha - východní předměstí
Věk: 34
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod negha » Čt 27.09.2012, 11:36

Za sebe jako za diváka mužu říct že čím věčí řev tím víc se mi to líbí. Měřit hluk u závodních aut je hovadina. To už mužou rovnou měřit emise.
V Sedlčanech stejně dělal nejvěčí kravál ten vrtulník.
suzukick

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16220
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 342
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 51
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod Frankie » Čt 27.09.2012, 14:48

za sebe co by mechanika, cim vic otevrenej a tedy rvouci vejfuck pro mne znamena ztrata kroutaku v nizkejch otackach
Fuck all, it is better to live

Avatar uživatele

Autor tématu
mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Témata: 58
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod mára » Po 15.10.2012, 1:12

Tak jsem se po strastiplné cestě vrátil z Itálie z kongresu Eurotrial Committee a zde jsou závěry jednání.

Zápis z kongresu Eurotrial Commttee – Itálie 12.-14.10.2012

VŠE = týká se všech tříd

1) VŠE - Pásky na ruce (Arm Strap) nebo síť jsou povinné – I PRO O a S !!!
2) Několik států požadovalo zavedení povinných PEVNÝCH sítí do oken – těsně jsme to zamítli
3) VŠE - Pokud maršál uvidí při jízdě v sekci nějakou část těla vně ochranného rámu (i ruka na rámu dveří!) ukončí sekci a dopočítá neprojeté branky
4) VŠE - Dveře (s výjimkou polodveří u Samuraje) se musí dát otevřít zvenku
5) O - Přední a zadní světla se mohou nahradit např, plastem
6) O - Nárazník musí být originální a to i materiálem (např. Jimny musí mít plastový origo)
7) O,S,M,PM - Sedadlo spolujezdce se nesmí odstranit (prohrál jsme 6:7)
8 ) O - Interiér musí být kompletní, pouze koberce a airbag se mohou vyndat
9) VŠE – Dveře musí mít výplň zevnitř (tapecírunk), óčka originální, ostatní jakoukoliv (aby nešla strčit ruka mezi strukturu dveří)
10) M- Rozvor musí být originální s tolerancí +- 1%, doložit, že toto auto má v originále tento rozvor je na řidiči (proti této kravině jsem bojoval téměř hodinu, nakonec prohra 6:7)
11) O,S,M – Přední (a vzadu zadní) závěsy listového pera – houpačky – nejsou povoleny typy dvojité do V
12) PM,P – Nouzová brzda může být páková se 4 válečky, které uzavřou při stisku přívod od hlavního brzdového válce – pak jako parkovací brzda stačí poloha automatu P
13) M – Výfuk musí končit v pásmu v zadní polovině vozu od 10 cm od okraje auta do okraje auta – totální nesmysl, prý kvůli možnosti korektního měření hluku (velká většina – mimo mě a Roba -byla pro) Mimochodem, v Itálii se měřit hluk nebude, ale to neznamená, že někdy příště třeba ano. Je to podle národních předpisů těch, kteří povolují závod.
14) Rozhodčí komise pro udělení případných výjimek z pravidel se skládá z prezidenta (Tommy Olsen), technického maršála ET Committee (Lasse Larsen) a z hlavního rozhodčího dané země, kde se jede ET
15) VŠE – Nesmí se používat chrommolybdenové trubky pro stavby rámu (Miška RU nesmí startovat) – ale na druhou stranu bylo řečeno, že pokud budou mít rozměr odpovídající pravidlům a budou natřené a nikdo to nebude vědět, je to na odpovědnosti řidiče – nikdo na to zkrátka nepřijde
16) VŠE – Opěradlo sedadla musí být tak vysoké, aby dosahovalo do 2/3 výšky hemy sedícího člena posádky – není-li, může se nastavit pevným materiálem
17) VŠE – Sedící člen posádky musí mít celou hlavu před obloukem B – tělo může přesahovat za oblouk B – (opět zhruba hodinka hádání se, tvrdil jsem, že pokud je hlava kryta rámem jako takovým, je to stejně bezpečné – proti jsme byli tři – Tommy, já a Robo)
18) VŠE – Je doporučeno dodržet vzdálenost od helmy k čemukoliv pevnému alespoň 5 cm – jinak to alespoň odizolovat
19) VŠE – Je doporučené přidělávat střechu bez vrtání do rámu – např. přivařením pacek
20) VŠE – Mezi obloukem A a B musí být trubkový propoj alespoň 55 cm
21) VŠE – Pokus o přechod na rozměry trubek pro ochranný rám dle FIA (45x2,5, nebo 50x2) jsem odvrátil, měli mnoho obrázků pomačkaných rámů, ale naštěstí se podařilo většinu přesvědčit, že to bylo proto, že to bylo postavené z tenkostěnných trubek – výhra 7:6
22) VŠE – Bylo ovšem doporučeno, aby všechna nová auta byla stavěna z těchto FIA trubek
23) VŠE – Vzniknou-li při ohýbání trubek na rám ve vnitřní části ohybu „varhánky“, může se do tohoto vnitřního oblouku vevařit plechová výztuha dle FIA (příloha J řádů FIA – stavba ochranné klece)
24) VŠE – Návrh z Itálie, aby se při poražení dvou tyček v sekci posádka diskvalifikovala se mnoha národům líbil a bylo to dost emotivní je přesvědčit aby se to nepřijalo – nakonec zamítnuto 6:7
25) VŠE – Z pravidel byl vyjmut bod 4.4 – System 2 – což byla ta jízda do vrchu, která se stejně nepoužívala
26) VŠE – Při Eurotrialu musí být sekce hotové do čtvrtečního poledne – pro případné reklamace
27) VŠE – Při příštím kongresu bude zvoleno představenstvo Eurotrial Committee – bude mít 5 členů a návrhy členů Committee na členy představenstva budou shromažďovány během roku
28) VŠE – Technickou přejímku aut pořadatelské země dělá stát(y) určené na kongresu před ET – v Itálii budou Italy přejímat NO a SE

Je to zapsáno tak, jak to bylo probíráno popořadě, za tuto nepřehlednost se omlouvám. Věřte, že to byl občas velký boj a hádky a jsem šťastný za to odvrácení hrozby přijetí jasných nesmyslů. Dík patří i Robovi, který spolu Peterem Oravcem (nový slovenský teamleader a pořadatel ET 2014) mě podporovali v tomto tažení proti blbosti (hlasovali vždy poctivě se mnou).
Pro vaší informaci ještě uvedu místa kde se ET pojede v dalších letech:
2013 Itálie (hned u Rimini N43°50.145 E12°21.469 – cca měsíc před ET 2013 tam bude zkušební závod)
2014 Slovensko (Žilina)
2015 Maďarsko nebo GB
2016 GB nebo Maďarsko
2017 San Marino (asi)

Avatar uživatele

honzík
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 742
Registrován: Út 21.08.2007, 17:32
Témata: 4
Místo/Bydliště: Svitálka / Praha
Věk: 41

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod honzík » Po 15.10.2012, 9:52

Tu 24) opravdu mysleli vážně? Zrovna Italové ?

h.
Frontera, Pajero, Subaru, mitfára u zebřičky

Avatar uživatele

Autor tématu
mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Témata: 58
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EUROTRIAL 2013

Příspěvekod mára » Po 15.10.2012, 11:16

To mysleli smrtelně vážně, jako že jsou trialy těžké a když se udělají jednodušší, tak by se něměli tyčky porážet vůbec a tak ... Prostě dělali si alibi, až ten jejich ET bude zase tak stupidní, jako v San Marinu.


Vrátit se na “Eurotrial”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host